چرا نتیجه آزمون آیلتس شما فرستاده نشده است

زمانی که شما برای آزمون آیلتس اقدام می کنید و فرم درخواست را پر می کنید، قسمت شرایط و ضوابط (terms and conditions) را ضمیمه فرم خواهید یافت. این شرایط و ضوابط را به دقت بخوانید چرا که سه قسمت را در این بخش خواهید دید که دلیل دریافت نکردن نتیجه تست را توضیح می دهند.

شرایط و ضوابط آزمون آیلتس: نگه داشتن و نفرستادن نتیجه شما

در قسمت شرایط و ضوابط فرم درخواست شرکت در آزمون آیلتس این موارد را خواهید یافت:

  • اگر همکاران ما در بخش برگزاری آزمون آیلتس به این نتیجه برسند که قسمت یا قسمت هایی از آزمون شما نیاز به بازبینی دارند، نتیجه شما ممکن است پس از 13 روز به دست شما نرسد.به منظور همکاری در این بررسی، ممکن است از شما درخواست شود که نمونه ای از writing یا speaking خود را برای ما ارسال کنید. به ندرت ممکن است از شما درخواست شود که یک یا چند مهارت را دوباره امتحان دهید.
  • در صورتی که هرگونه مشکلی دیده شود نتیجه آزمون شما پس از صدور ممکن است کنسل شود. در این صورت ممکن است از شما درخواست شود تا قسمتی از تست یا کل آن را دوباره امتحان دهید.
  • اگر اطلاعاتی که شما یا مرکز برگزاری آزمون بر روی برگه جواب وارد می کنید به هر طریقی با اطلاعات اصلی مغایرت داشته باشند، آزمون شما فاقد اعتبار و کنسل می باشدبنابراین در انتخاب مرکز آزمون دقت کافی را به عمل بیاورید.

چناچه میبینید آیلتس می تواند نتیجه ی شما را نگه دارد و یا آن را به دلایل خاصی (که معمولا بررسی و کنترل کیفیت می باشد) فاقد اعتبار بخواند.

زمانی که فرم درخواست را امضا می کنید با این موضوع که ممکن است نتیجه آزمون شما با تاخیر به دست شما برسد موافقت کرده اید. امضا شما به معنای موافقت با شرایط و ضوابط بالا می باشد.

در صورتی که نتیجه آزمون شما در دست بررسی یا فاقد اعتبار باشد، این موضوع را آیلتس از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی می کند. اگر این ایمیل را دریافت نکردید قسمت spam ایمیل خود را چک کنید و با مرکزی که در آن آزمون داده اید تماس حاصل فرمایید.

درمورد تاخیر در دریافت نتیجه تست چه باید کرد؟

باید صبور باشید و منتظر بمانید.

شما نتیجه تست خود را دریافت خواهید کرد ولی محدودیت زمانی وجود ندارد. برخی از زبان آموزان نتیجه تست خود را پس از یک یا دو هفته دریافت می کنند. در حالی که برخی دیگر ممکن است نتیجه تست را پس از یک ماه ،و یا حتی سه ماه بعد، دریافت کنند.

در صورتی که نتیجه آزمون شما تاخیر داشت، آیا می توانید دوباره در این تست شرکت کنید؟ البته که می توانید. مطالب زیر را بخوانید:

دوباره در آزمونی دیگر شرکت کنید

اگر نمی خواهید صبر کنید می توانید دوباره در این ازمون شرکت کنید.

زمانی که در بیش از یک امتحان آیلتس شرکت کنید می توانید نمره ای را تحویل دهید که بالاتر شده است. بنابراین اگر در دو دوره آزمون شرکت کنید و دو نتیجه به دست شما برسد اشکالی ندارد چراکه می توانید نمره ای را انتخاب کنید که بالاتر است.

زود ثبت نام کنید

زمانی را برای شرکت در آزمون انتخاب کنید که چند ماه قبل از موقعی باشد که می خواهید نتیجه تست را تحویل دانشگاه یا مرکز مورد نظر دهید، چرا که ممکن است پس از 13 روز نتیجه را دریافت نکنید و چندین ماه طول بکشد تا نتیجه آزمون به دست شما برسد.