IELTS


آیلتس یک آزمون زبان انگلیسی است که برای مقاصد تحصیل، مهاجرت و کار در کشورهای دیگر، توسط ۹۰۰۰ موسسه در ۱۳۰ کشور جهان پذیرفته شده و بطور مشترک توسط شورای British council و University of Cambridge ESOL استرالیا سازماندهی و برگزار می شود. مدرک آیلتس برای زندگی، تحصیل و کار در ۱۳۵ کشور جهان به کار می آید. بیش از ۸۰۰۰ سازمان، شامل موسسات دولتی، آموزشی و شغلی – از جمله بیش از ۳۰۰۰ موسسه و دوره آموزشی در ایالات متحده آمریکا – پذیرای مدرک آیلتس هستند. همچنین مدرک آیلتس در کشورهایی که در امور مهاجرین از آن استفاده می کنند، تنها مدرک مورد قبول برای مهاجرت به حساب می آید. در زمانی کمتر از سه ساعت، این آزمون مهارت‌های شما را در گوش دادن، خواندن، نوشتن و مکالمه می سنجد.

چرا نتیجه آزمون آیلتس شما فرستاده نشده است

زمانی که شما برای آزمون آیلتس اقدام می کنید و فرم درخواست را پر می کنید، قسمت شرایط و ضوابط (terms and conditions) را ضمیمه فرم خواهید یافت. این شرایط و ضوابط را به دقت بخوانید چرا که سه قسمت را در این بخش خواهید دید که دلیل دریافت نکردن نتیجه تست را توضیح می دهند.

مشاهده بیشتر

چگونگی نمره دهی امتحان آیلتس

تیجه آزمون آیلتس از 1-9 است که معمولا به جای نمره به آن ها بند گفته می شود. 1 پایین ترین نمره و 9 بالاترین نمره می باشد. مقیاس سنجش در آزمون آیلتس به صورت زیر می باشد. برای مشاهده مقیاس ارزیابی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاهده بیشتر

سوالات متداول درمورد آیلتس (FAQ)

در این قسمت سوالات مربوط به آزمون آیلتس پاسخ داده می شوند. در اینجا شما می توانید راجع به همه ی قسمت های امتحان آیلتس (Listening, Speaking, Reading, Writing) جواب سوالات زیادی را دریافت کنید. کافی است بر روی هر سوال کلیک کنید تا جواب آن را ببینید.

مشاهده بیشتر

چگونگی ثبت نام در آزمون آیلتس

جهت ثبت نام ابتدا باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه فرمائید. سپس وارد بخش آزمون های بین الملل شده و مراکز مجاز برگزاری آزمون IELTS در ایران را انتخاب کنید. یکی از مراکز برگزاری آزمون را انتخاب کرده و به سایت آن مرکز بروید و از زمان و محل برگزاری آزمون مطلع شوید

مشاهده بیشتر

آیلتس چیست؟

آزمون بین المللی آیلتس (IELTS) بدین منظور طراحی شده است تا دانش زبانی افرادی را که می خواهند در کشور دیگری به کار یا تحصیل مشغول شوند (مخصوصا کشورهایی که در آن ها زبان رایج زبان انگلیسی است) را می سنجد. این آزمون در مدت زمان کمتر از سه ساعت سطح زبانی افراد را توسط نمره ای که از 9 دریافت می کنند می سنجد؛ به گونه ای که 1 نشانگر پایین ترین سطح و 9 نشانگر بالاترین سطح زبانی می باشد.

مشاهده بیشتر