آیلتس چیست؟

آزمون بین المللی آیلتس (IELTS) بدین منظور طراحی شده است تا دانش زبانی افرادی را که می خواهند در کشور دیگری به کار یا تحصیل مشغول شوند (مخصوصا کشورهایی که در آن ها زبان رایج زبان انگلیسی است) را می سنجد. این آزمون در مدت زمان کمتر از سه ساعت سطح زبانی افراد را توسط نمره ای که از 9 دریافت می کنند می سنجد؛ به گونه ای که 1 نشانگر پایین ترین سطح و 9 نشانگر بالاترین سطح زبانی می باشد.

آيلتس چيست؟

آزمون بین المللی آیلتس (IELTS) بدین منظور طراحی شده است تا دانش زبانی افرادی را که می خواهند در کشور دیگری به کار یا تحصیل مشغول شوند (مخصوصا کشورهایی که در آن ها زبان رایج زبان انگلیسی است) را می سنجد. این آزمون در مدت زمان کمتر از سه ساعت سطح زبانی افراد را توسط نمره ای که از 9 دریافت می کنند می سنجد؛ به گونه ای که 1 نشانگر پایین ترین سطح و 9 نشانگر بالاترین سطح زبانی می باشد.

آزمون آیلتس آکادمیک یا جنرال

آزمون آیلتس به دو نوع تقسیم می شود، آکادمیک و جنرال، که در هر دوی آن ها 4 مهارت انگلیسی (listening, Speaking, reading, writing) با دقت بسیار بالا مورد بررسی قرار می گیرند.

کدام آزمون برای من بهتر است؟

دو نوع آزمون آیلتس وجود دارد: آیلتس آکادمیک (Academic) و آیلتس جنرال (General Training).

آیلتس آکادمیک (Academic)

آیلتس آکادمیک برای افرادی طراحی شده است که قصد مهاجرت و ادامه تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان را دارند. در این آزمون بیشتر کلمات رسمی و آکادمیک (مربوط به محیط تحصیلی) به چشم می خورند و میزان توانایی افراد را در زمینه ی ایجاد ارتباط در محیط آموزشی می سنجند.

بیشتر مؤسسات از شما نمره ی آیلتس آکادمیک را می خواهند.

آیلتس جنرال (General Training)

آیلتس جنرال برای افرادی طراحی شده است که به منظور کار یا زندگی، قصد مهاجرت به کشوری انگلیسی زبان را دارند. این آزمون همچنین برای افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا، نیوزلند، کانادا و انگلستان را دارند یکی از ملزومات به حساب می آید. این آزمون بر نیازهای اولیه در محیط کار یا زندگی تاکید دارد.

سازمان های مختلف موجود در خارج از کشور آیلتس آکادمیک یا جنرال را می پذیرند که قبل از هرگونه اقدامی در راستای این آزمون ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که نوع درستی از این آزمون را انتخاب کرده اید.

چگونگی برگزاری تست

این آزمون برای همه ی افراد با فرهنگ و زبان مختلف طراحی می شود و در آن هیچگونه تعصب و پیش داوری وجود ندارد. در این آزمون افراد با انواع لهجه های انگلیسی، از قبیل انگلیسی آمریکایی، استرالیایی، بریتیش و نیوزلندی، پذیرفته می شوند.

چگونگی کیفیت این آزمون

این آزمون چهار مهارت انگلیسی را (Listening, speaking, reading, writing) به گونه ای دقیق می سنجد که نتیجه ی آن از اعتبار بالایی برخوردار است

مهارت های انگلیسی را می سنجد نه دانش تخصصی افراد در زمینه های دیگر را- موضوعات متنوعی که در هر یک از این آزمون ها مطرح می شوند آنقدر کلی هستند که همه ی افراد قادر به درک و جوابگویی به آن ها می با شند

تاکید اصلی در این آزمون ها توانایی فرد در ایجاد یک ارتباط طبیعی و مفید است.

در دو نوع طبقه بندی می شود: آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک

مصاحبه ی آن به صورت انفرادی و رو در رو می باشد

انواع لهجه های انگلیسی، از قبیل انگلیسی آمریکایی، استرالیایی، بریتیش و نیوزلندی، پذیرفته می شوند

سوالات این آزمون بارها در زمینه های فرهنگی مختلف مورد بررسی قرار می گیرد تا با هیچ فرهنگی مغایرت نداشته باشند

امنیت آزمون آیلتس

آزمون آیلتس چه از نظر مکانی که شرکت کنندگان در آن امتحان می دهند، چه از نظر برگه های تست و افرادی که بر فرایند آزمون نظارت دارند از امنیت بالایی برخوردار است.

نکات امنیتی شامل:

  • تحویل منظم و دقیق برگه های تست به شرکت کنندگان
  • اقدامات امنیتی بسیار دقیق در راستای آزمون و تشخیص هویت افراد
  • آزمون ها هرگز تکراری نمی باشند
  • هر برگه دوبار تصحیح می شود
  • سازمان ها می توانند از طریق Results Verification Service از صحت نمره ی شما مطلع شوند
  • ارزیابی منسجم و دقیق مهارت های speaking وwriting
  • مهارت های writing و speaking توسط افراد کارآزموده و دارای مدرک معتبر سنجیده می شوند
  • ممتحنین آزمون های آیلتس بر طبق معیارهای مشخصی فعالیت می کنند و از فیلترهای دقیقی رد می شوند و اکثرا دارای سابقه ی تدریس بالایی می باشند
  • چندین نمونه ی speaking و writing توسط تیم مدیران آیلتس دوباره تصحیح می شوند و نتیجه به هر ممتحن اعلام می شود
  • اگر میان نمره ی speaking و writing فردی و نمره ی listening و reading او تفاوت زیادی دیده شود، برگه ی او دوباره تصحیح می گردد
  • بر روی هر آزمون بررسی های زیادی انجام می شود تا از همگون بودن مواد تست، ممتحنین و شرکت کنندگان اطمینان حاصل شود
  • اگر فردی از نمره ی خود احساس نارضایتی کند، می تواند درخواست دهد تا برگه اش را دوباره تصحیح کنند که در این صورت برگه ی او توسط یک ممتحن ارشد دوباره تصحیح می گردد