سوالات متداول درمورد بخش Reading آزمون آیلتس

1. بخش reading آزمون آیلتس چقدر طول می کشد؟ بخش reading آزمون آیلتس یک ساعت طول می کشد و بلافاصله پس از بخش listening قرار دراد. پس از اتمام این بخش فرصتی به شرکت کنندگان در آزمون جهت انتقال جواب به پاسخنامه داده نمی شود.

هم برای آیلتس آکادمیک و هم جنرال سه متن وجود دارد که برای هر متن افراد 20 دقیقه فرصت دارند.

3. آیا همه شرکت کنندگان؛ چه آکادمیک و چه جنرال، یک نوع تست دریافت می کنند؟

خیر. دو نوع تست برای reading آیلتس وجود دارد. یکی reading آیلتس آکادمیک و دیگری reading آیلتس جنرال. قبل از اینکه در تست شرکت کنید باید تصمیم گرفته باشید که در کدام نوع آزمون، جنرال یا آکادمیک، می خواهید شرکت کنید که این انتخاب بر روی بخش های reading و writing تاثیرگذار خواهد بود.

4. در آزمون آکادمیک چه نوع متن هایی به چشم می خورند؟

در آزمون آکادمیک متن ها طولانی می باشند که غالبا از کتاب ها، روزنامه ها و مجله ها اتخاذ شده اند (متن ها واقعی می باشند). اغلب زبان این متن ها دشوار است، و لغاتی که وجود دارند آکادمیک می باشند و در این متن ها گاهی نمودار، نقشه و یا موردی شبیه به چشم می خورد.

5. در آزمون جنرال چه نوع متن هایی به چشم می خورند؟

برگه های آزمون جنرال سه متن دارند که هر متن از متن قبل سخت تر می باشد. متن اول راجع به زندگی روزمره و حقیقت ها می باشد که می تواند درمورد یک ترم مدرسه و یا موارد خدماتی، همچون هتل، باشد. متن دوم بیشتر بر روی شغل تاکید دارد، همچون دوره ای آموزشی برای شغلی خاص، مراحل مربوط به درخواست شغل و یا موارد پرداخت حقوق. متن آخر طولانی ترین متن و سخت ترین متن می باشد که بر مبنای موضوعی عمومی است.

6. در بخش reading چندین سوال وجود دارد؟

کلا در این بخش 40 سوال وجود دارد.

7. در بخش reading نمره من چگونه محاسبه می شود؟

برای هر سوال درست یک نمره داده می شود و نمره منفی وجود تدارد. نمره دهی آیلتس آکادمیک با آیلتس جنرال متفاوت می باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر از سیستم نمره دهی اینجا کلیک کنید.

8. آیا بخش reading نمره منفی دارد؟

>خیر. بنابر این هیچ سوالی را بدون جواب رها نکنید و جواب سوال هایی را که نمی دانید حدس بزنید.

9. آیا در پایان بخش reading ، جهت انتقال جواب ها به پاسخنامه، به من زمان اضافه داده می شود؟

خیر. زمان اضافه ای جهت انتقال جواب ها به شما داده نمی شود. باید در طی همان یک ساعت جواب های خود را مستقیما وارد پاسخنامه کنید.

10. برای هر متن چقدر وقت صرف کنم؟

توصیه می شود که برای هر متن 20 دقیقه زمان بگذارید. حواستان به ساعت دیواری در سالن امتحان باشد تا زمان خود را به بهترین نحو اداره کنید. برای متن سوم زمان کافی بگذارید.

11. در بخش reading آزمون آیلتس چه نوع سوالی به من داده می شود؟

انواع متفاوتی از سوال ها برای این بخش وجود دارند که شما باید برای همه آن ها آمادگی لازم را داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش Reading این سایت مراجعه فرمایید تا از انواع سوال های موجود در این بخش مطلع شوید.

12. آیا می توانم بر روی برگه بخش reading چیزی یادداشت کنم؟

له می توانید. شما می توانید هر جایی از برگه سوال که می خواهید یادداشت بردارید و زیر کلمات را خط بکشید. تنها پاسخنامه شما تصحیح می شود. در حقیقت یادداشت نوشتن بر روی برگه سوال بسیار مفید است و در یافتن پاسخ به شما کمک زیادی خواهد کرد.

13. آیا نوشتن حروف بزرگ ( capital ) در این بخش اهمیت دارد؟

بله. اگر نیاز به نوشتن نام فرد یا مکانی و یا ماه های سال دارید، باید کلمه را با حرف بزرگ (capital ) آغاز کنید.

14. آیا می توانم همه جواب های بخش reading را با حروف بزرگ بنویسم؟

بله می توانید. گاهی این ایده ی خوبی است چرا که دست خط شما راحت تر خوانده می شود و همچنین دیگر نیازی نیست که مراقب اسم های خاص و نوشتن حروف بزرگ در ابتدای آن ها باشید.

16. آیا spelling کلمات در بخش reading اهمیت دارد؟

بله. اگر spelling کلمه اشتباه باشد به شما نمره ای تعلق نمی گیرد. بنابراین به spelling لغات آکادمیک طولانی توجه داشته باشید.

17. آیا در سوالات True/False/ Not Given به جای کلمه True می توانم از حرف T استفاده کنم؟

بله می توانید به جای کل کلمه از یک حرف استفاده کنید؛ به عنوان مثال Y برای Yes و NG برای Not Given.

18. آیا در سوالات True/False/Not Given می توانم به جای True بنویسم Y؟

خیر. شما تنها برای کلمه Yes می توانید بنویسید Y و اگر به جای کلمه True بنویسید Y یا بنویسید Yes به شما نمره ای تعلق نمی گیرد.

19. چگونه می توانم مهارت reading خود را تقویت کنم؟

در اینجا راهکارهایی نوشته ام که به کمک آن ها می توانید مهارت reading خود را برای امتحان آیلتس تقویت کنید: 1. تکنیک های مربوط به هر نوع سوال reading را تقویت کنید- هر روز تنها بر تکنیک های مربوط به یک نوع سوال تمرکز کنید تا بر بخش reading به خوبی مسلط شوید. برای مطلع شدن از انواع سوالات در بخش reading اینجا کلیک کنید. 2. مهارت تند خوانی را فرا بگیرید و آن را تقویت کنید. متن ها طولانی هستند و زمان محدود، بنابراین باید بر سرعت خود در خواندن بیافزایید. 3. توانایی اسکن کردن متن بسیار مهم است- reading آزمون آیلتس تاکید بر درک همه نکات موجود در متن ندارد بلکه باید توانایی پیدا کردن جواب را در کوتاهترین زمان ممکن داشته باشید. 4. متن ها ی آکادمیک مربوط به موضوعات مختلف را بخوانید- اخبار بی بی سی, economist, new scientist و غیره. 5. بسیار تمرین کنید و مهارت ها و تکنیک های مربوط به reading را به خوبی یاد بگیرید.6. تست زیاد حل کنید- بسیار تست بزنید تا تمرکز شما تقویت پیدا کند و زمانی که برای انجام هر قسمت نیاز دارید را بسنجید و نمره خود را محاسبه کنید. برای این کار می توانید از کتاب های کیمبریج تست 1-11 استفاده کنید چرا که این تست ها، تست های واقعی و معتبری هستند که قبلا گرفته شده اند.

20. آیا جواب ها به ترتیب اطلاعات موجود در بخش reading می آیند؟

خیر. تنها جواب برخی از سوالات به ترتیب اطلاعات موجود در بخش reading می باشد و این موضوع بستگی به نوع سوال دارد. شما باید بدانید که کدام نوع از سوالات این ویژگی را دارند. جهت کسب اطلاعات راجع به انواع سوالات به بخش Reading مراجعه فرمایید.

21. چگونه می توانم نمره خود را در سوالات matching headings افزایش دهم؟

درمورد این نوع سوال چندین نکته وجود دارد. در ابتدا باید ایده اصلی پاراگراف را پیدا کنید.1. ایده اصلی ممکن است در خط اول و یا در وسط پاراگراف و یا در پایان آن باشد. در اینجا توانایی شما جهت تشخیص ایده اصلی و ایده های فرعی، که بر مبنای ایده اصلی هستند و آن را توسعه می دهند، می باشد. 2. سپس زمانی را صرف کنید و عنوان ها (headings ) را به دقت بخوانید. به معنای آن ها فکر کنید، لغاتشان را تجزیه تحلیل کنید و عنوان هایی که از لحاظ معنایی شبیه هستند را پیدا کنید. 3. سوم اینکه نیازی نیست عنوان ها را به ترتیب بررسی کنید و بهتر است از عنوانی شروع کنید که با عناوین دیگر بسیار متفاوت است – جواب عناوین متفاوت را سریع تر می شود پیدا کرد. 4. زمان خود را هدر ندهید. اگر نمی توانید عنوانی را جواب دهید سریع به عنوان بعدی بروید. اغلب تعداد عنوان ها بیشتر از تعداد مورد نیاز است. 5. سعی در مقایسه و تاکید بر کلمه های کلیدی نداشته باشید، بیشتر معنای جملات را با هم مقایسه کنید. به عنوان مثال اگر عنوان می گوید “a description of… ” شما باید به دنبال پاراگرافی بگردید که دارای صفات و قسمت های توصیفی بیشتری است نه اینکه به دنبال کلمه “description” باشید. پس فقط به دنبال پیدا کردن کلمات کلیدی نباشید، به دنبال پاراگرافی باشید که دارای معنا و زبانی باشد که حدس می زنید مربوط به عنوان مورد نظر است.